reklama

Krížová cesta egoistu

Chcem nastúpiť na cestu. Hoci viem, že cesta pre mňa znamená úsilie, námahu. Zvlášť pre mňa, ktorý pozerá na svoje pohodlie, je toto veľmi ťažké. Ale chcem....nebojím sa práce na sebe.....len s Tvojou pomocou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

I. Ježiš je odsúdený na smrť

Stojí pred súdom. Ja nemám rád keď ma súdia. Ešte menej som nadšený, keď ma odsudzujú. Radšej som na mieste kde súdy mám vynášať.

Pomôž mi Pane prijať "rozsudky" o mne.

II. Ježiš prijíma kríž

Vezmite a nasledujte ma.... Tak ľahko sa to povie a tak ťažko sa to urobí. Vziať by nebol až taký problém, ale nasledovať? A Teba??? Prečo?

Pane, daj aby som viac vnímal Teba, než seba.

III. Ježiš padá pod krížom

Môj pád. Len môj..... ako je to možné, že som zlyhal, sklamal. Veď som chcel so svojim životom čosi urobiť. Čosi mi na ňom nesedí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už si na to prišiel? Nie si jediný...ten pád je veľkým pádom...lebo je mojim pádom....ale ako sa vyrovnať so svojimi zlyhaniami? Som to ja, hoci som slabý.

IV. Stretnutie s matkou

Ja som ja...viem najlepšie, čo chcem a potrebujem...nikto mi nemá čo hovoriť. Predsa zaznieva hlas... hlas mojej mamy. Prečo?

Aj Ježiš bol "odkázaný" na mamu...Našu mamu...i keď sa postavím k životu ako chcem, moja mama (rodičia) ostane vždy mojou mamou. Bez ohľadu na môj názor...lebo ich názor je jasný...som ich dieťaťom.

V. Šimon

Kto mi má čo pomáhať? Vari som ja slabý, či málo sebestačný tomu, čo verím? Nejaký sedliak a nevzdelanec mi bude hovoriť čo a ako mám robiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomôž mi Pane mať otvorené srdce i myseľ, aby som dokázal počúvať tých o ktorých si myslím, že sú nevzdelanejší, i tých čo naozaj sú, ale majú Tvoju múdrosť.

VI. Ručník

Nejaká žena mi príde podať ručník. Ako keby som sa nevedel o seba postarať sám. Čo tu vlastne chce? Kto ju o čokoľvek prosil?

Nemám problém pomôcť inému. Ukazuje sa, že môj najväčší problém je prijať pomoc od iného. Ak ju nedokážem prijať od človeka, ako ju dokážem prijať od Teba?

VII. Druhý pád

Už som bol na tom dobre. Veľmi dobre. Tak som sa dokonca snažil, že nerozumiem tomu prečo prišiel pád.

Apoštol Pavol povedal, že ten kto stojí na pevných nohách nech si dá pozor, aby nepadol. Ani ja nechcem padnúť, ale moje osobné dejiny sú vo mne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

VIII. Plačúce ženy

Plačú nado mnou...ale prečo? Ja nemám dôvod plakať nad sebou. Veď som dospelý človek a ony ma chcú napomínať.

Plačte nad sebou a nad svojimi deťmi. Ako veľmi mi to chýba. Plač nad sebou, nad mojimi hriechmi,,,,ako veľmi si ich uvedomujem a ako veľmi sa snažím...

IX. Pád

Tento pád nie je zo mňa, ja za to nemôžem...znie to ako výhovorka, ale je to tak...padol som zas, lebo... a dokážem nájsť tisíc dôvodov...moji "priatelia" sú dôležití...

Nechcel som padnúť, mnohí nechcú...ale aj mňa tento pád volá k zodpovednosti za pády a povstania ľudí okolo mňa.

X. Vyzlečený

Vyzliecť sa, nie je problém...až je to smiešne tváriť sa, že je to čosi cudzie, či zvláštne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Až teraz som však pochopil, že je to zbavenie sa mojej dôstojnosti. Ľudskej dôstojnosti. Tak vzácny dar, ktorý sa skrýva pod tým najosobnejším oblečením...ale až teraz vidím, že sa tým stráca dôstojnosť, dôstojnosť človeka.

XI. Na kríž

Pribitý... Radšej Tvoje ruky pribijem na kríž, aby som si "vynútil" Tvoje objatie.... Ty sa však nestaraj koho objímam ja...

XII. Smrť

Nasledovanie nás priviedlo až k smrti, hoci som dúfal, že budem na tej druhej strane...strane "za stolom"...,a le priviedol si ma na ZLÚ stranu...

Nasledujte ma každý deň. Vziať svoj kríž a ísť. A prečo keď na konci je smrť? Viem však, že to je mojim "vysvedčením", ak ma miluješ...

XIII. Z kríža

Už tam niet nikoho. Len pár ľudí, čo chcú urobiť poriadok. A predsa skladajú z kríža tí, čo mali s Tebou problém.

I ja mám problém, ale som ako oni. Mám otvorené srdce. Chcem počuť čo hovoríš, k čomu ma pozývaš. Len ty ma vieš zložiť z kríža mojej zaujatosti.

XIV. Pochovanie

Uložiť do hrobu. Znamená to pre mňa "odložiť" ťa niekam, kde mi nebudeš zavadzať. Kde nebudeš spôsobovať "nedorozumenie".

Nechcem svoj život už teraz žiť bez Teba.

Egoizmu sa nevzdám natrvalo, ale chcem s Tvojou pomocou čosi s ním urobiť.

Dalibor Ondrej

Dalibor Ondrej

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

človek, ktorý sa snaží voňať človečinou, takou prirodzenou... ľudskosťou a otvorený k diskusii, ale konštruktívnej, katolícky kňaz, ale to záleží na skúsenosti... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu