reklama

Pravé svetlo

Kanadský benediktín Laurence Freeman napísal: Jednou z hlavných príčin smútku a utrpenia je neschopnosť komunikovať. Toľkokrát sme zažili, ako to, čo sme cítili, alebo si mysleli, bolo skreslené našimi slovami, či spôsobom vyjadrenia. Opakovaným zlyhaním komunikácie sa v nás môže nahromadiť strašlivý pocit, že nikdy nebudeme schopní nikomu vyjadriť svoje skutočné pocity a myšlienky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Už dlhšie som rozmýšľal, že sa pokúsim vstúpiť aj do tohoto priestoru. Definitívne však až teraz. Nie je to dokonca ani téma s ktorou som chcel začať. Ale čo už. Tak teda začnem.

Prečo by mala názorová väčšina organizovať akékoľvek podujatie na ochranu niečoho o čom je väčšina ľudí presvedčená tak či tak? Bol som presvedčený o tom, že keď ja čosi chcem, tak mám hľadať cesty k realizácii. Čo je pre mňa pochopiteľné najmenej je to, že sa zaoberáme otázkami, ktoré len málo súvisia s akýmkoľvek náboženstvom, či dokonca politikou. Ide predsa o prirodzenosť človeka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto má väčšie právo, ktoré právo je mocnejšie? Práve tu sa ukazuje, že je to právo najslabšieho. Právo dieťaťa. V tejto súvislosti mi pri téme referenda najviac chýba odborná diskusia. Debata bez prehnaných emócií, bez vťahovania akéhokoľvek náboženstva, či politickej strany. Schopnosť komunikovať.

Preto vstupujem do tohto priestoru a v súvislosti s referendom chcem uviesť, že je dôležité, aby sme o týchto témach rozprávali. Vadí mi akurát, že "dospelácke" témy počúvajú deti. Veľmi malé deti, ktoré tomu nie celkom a veľmi rozumejú, pretože sa na "svet dospelých" pozerajú inak. Chcem, aby v Európe i vo svete zaznelo, že ten maličký národ v Európe nie je "tradičný", ale riadi sa zdravým "sedliackym rozumom" a záleží mu na každom človeku a hlavne na jeho spoločnom dobre. Istého známeho dcéra povedala, že celé trieda pôjde na referendum a budú škrtať políčka "NIE". Žiaľ, ešte nevedia posúdiť dôsledky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A pre tentokrát to posledné čo chcem spomenúť je, aby sme nezabúdali na následky nášho konania. Súkromné médiá (verejnoprávne by malo mať povinnosť vysielať debaty názorovo odlišných ľudí - samozrejme správnou formou) odmietli vysielať platenú reklamu. Argumenty boli smiešne, ale dôsledky sú neúprosné. za všetko len jednoduchý príklad: Ak by som bol nejaký remeselník a odmietol by som registrovanému páru poskytnúť svoje služby len preto, že nesúhlasím s touto formou spolužitia, tak som presvedčený o tom, že som hneď označený ako homofób, človek bez ľudskosti a empatie, ten, čo diskriminuje a mnoho ďalších, nehovoriac o tom, že ak by k tomu došlo tak prehrám aj súdny spor a MUSEL by som za platenú službu objednávku vykonať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzájomný rešpekt, aby sme mohli spolu otvorene komunikovať. S úctou voči človeku.

Dalibor Ondrej

Dalibor Ondrej

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

človek, ktorý sa snaží voňať človečinou, takou prirodzenou... ľudskosťou a otvorený k diskusii, ale konštruktívnej, katolícky kňaz, ale to záleží na skúsenosti... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu